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고등학교에서의 종교 교육책 읽는 즐거움 2018. 5. 2. 00:02
동네 도서관 라운지에서 Nel Noddings,
"Critical Lessons: What Our Schools Should Teach" (2006) 가
눈에 띄어서 잠깐 보니, 고등학교에서 학생들에게 비판적인 사고를
가르쳐주기 위한 주제별로 장(chapter)이 구성되어 있다.
'Religion' 장은 이렇게 시작한다:
"There are certain questions that every thoughtful human
being asks, and most of us long to hear how other reflective
people have answered them. To 'educate' without addressing
these questions is to engage in educational malpractice. It
won't do to argue that such questions should be explored in
religious institutions, not in public schools. In most religious
institutions, students will hear only one set of answers and,
although some people find such answers deeply satisfying,
single answers -- accepted unreflectively -- are intellectually
unsatisfactory. How would a person committed to one view
respond if she or he heard another well-articulated view?"
왜 내가 미처 이런 생각은 못했을까.
신도들이 교리에 대해서 스스로 생각하는 것을 막는 것이
기독교 문화란 생각을 평소 강하게 하면서도.
(이 책은 더 읽을 생각은 없어서 라운지 서가에 되돌려 놓았다.)
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