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W. H. Auden 의 시 "미술관"시 2022. 3. 7. 05:43
(아래 기사의 왼쪽 내용을 아래로 읽어가면 거기에 맞춰서 시나
그림은 오른쪽에 보인다.)
A Poem (and a Painting) About the Suffering That Hides in Plain Sight
By Elisa Gabbert (March 6, 2022, www.nytimes.com)
MUSÉE DES BEAUX ARTS
by W.H. Auden
About suffering they were never wrong,
The Old Masters: how well they understood
Its human position; how it takes place
While someone else is eating or opening a window
or just walking dully along;
How, when the aged are reverently, passionately waiting
For the miraculous birth, there always must be
Children who did not specially want it to happen, skating
On a pond at the edge of the wood:
They never forgot
That even the dreadful martyrdom must run its course
Anyhow in a corner, some untidy spot
Where the dogs go on with their doggy life and the torturer’s horse
Scratches its innocent behind on a tree.
In Breughel’s Icarus, for instance: how everything turns away
Quite leisurely from the disaster; the ploughman may
Have heard the splash, the forsaken cry,
But for him it was not an important failure; the sun shone
As it had to on the white legs disappearing into the green
Water; and the expensive delicate ship that must have seen
Something amazing, a boy falling out of the sky,
Had somewhere to get to and sailed calmly on.(아래 그림들은 위 기사에서)
Pieter Bruegel the Elder? Landscape With the Fall of Icarus
Bruegel the Younger? Census
For the miraculous birth, there always must be
Children who did not specially want it to happen ...They never forgot
That even the dreadful martyrdom must run its course-- in "MUSÉE DES BEAUX ARTS"
Bruegel the Younger? The Massacre of the Innocents
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숲지기2022.03.08 01:50화가의 의도였겠지요, 현실인 아버지는 작게 그리고 희망인 아들은 크게 그렸습니다.
저는 이카루스가 날았거나 날다가 떨어진 바다가 어딘디 모릅니다.
다만 저는 그림 속 왼쪽 위 해안도시와 매우 흡사한 바투미를 봤습니다.
보는 순간 깜짝 놀랐고요.-
노루2022.03.08 05:30
바투미에도 들르셨군요. 사진 기대됩니다. 처음 듣는 지명인데,
지도상 위치도 궁금해서 지금 구글해보니 참 아름다운 도시네요.
바닷가의 키 큰 두 사람 조각도 안 거슬리고요. ㅎ
뉴욕타임즈에 저 기사가 실린 게 러시아의 우크라이나 침공과
관계가 있어 보이는데, 이번엔 전 세계 시민들이 당혹해하고 깊이
우려하는 것 같아요.
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